Výuka abecedy pomocí VIZUÁLNÍ TECHNIKY UČENÍ. Nejedná se o standardní výuku abecedy, která byla dosud založena pouze na fonetické (zvukové) shodě písmena a ilustrace.
Koupit abecedu trocha inak

Abeceda TROCHA INAK usnadňuje výuku abecedy prostřednictvím:

Vizuální shody

Písmeno abecedy je ztvárněno do ilustrace, která je pro děti obecně známá. Ilustrace je vizuálně totožná s tvarem písmene – písmeno je vždy její přirozenou součástí. Dítě si tak ilustraci dokáže přirozeně představit - vizualizovat a následně ji spojit se samotným tvarem písmene. Do procesu výuky se zapojuje i zrak a nejen sluch, jak bylo doposud zvykem, čímž dochází k efektu lepšího pochopení, osvojení a zapamatování si nové informace (písmena).

Fonetické shody

Zvuková shoda písmena abecedy a ilustrace (její první hláskou) je samozřejmostí.

Příběhu

Vizuální a zvukové spojení písmena abecedy a ilustrace je umocněno zveršovaným příběhem. To představuje pro dítě další podnět, na jehož základě si lépe zapamatuje písmeno.

Abeceda TROCHA INAK podporuje a rozvíjí:

Fonematické a fonologické uvědomování
Mentální vývoj dítěte
Plynulost řeči a slovní zásobu
Sluchovou paměť a sluchové vnímání
Vizuální představivost a myšlení
Zrakovou paměť a zrakové vnímání

Povrch edukačních kartiček je popisovatelný a stíratelný (fixem k tomu určeným), který naleznete zde.

Dítě si tak může pod dohledem rodiče/pedagoga procvičovat základní tvar písmen a tříbit grafomotoriku přímo na edukační kartičce.

  • Balení obsahuje: 27 kusů kartiček
  • Rozměr kartiček: 7.5 x 13 cm
  • Tloušťka kartiček: 1 mm
  • Doporučený věk: 3 roky
  • Vyrobeno na Slovensku

Edukační kartičky Abeceda TROCHA INAK akceptují požadavky platného Inovovaného státního vzdělávacího programu a vzdělávacích standardů.

Ministerstvo školství, vědy, výzkumu a sportu Slovenské republiky vydalo DOPORUČUJÍCI DOLOŽKU k didaktickému produktu Abeceda TROCHA INAK a zařadilo ji do národního registru didaktických pomůcek s doporučující doložkou.

Proč je vizuální technika učení abecedy efektivní?

Protože pouze fonetická (zvuková) shoda písmena a ilustrace nemusí být pro dítě vždy dostačující ( obrázek H jako Hruška.)

STANDARDNÍ VÝUKA
Pro dítě je velmi náročné spojit slovo Hruška s písmenem H, kdy dítě ještě nemá dostatečně vyvinuté fonologické uvědomování, tzn. j. nemá dostatečně vyvinutou schopnost uvědomovat si první a poslední hlásky ve slově. To znamená, že je pro něj složité se naučit písmeno H jen na základě zvukové shody, když na začátku slova hruška „neslyší“ (neumí identifikovat) samotné písmeno H.

VIZUÁLNÍ TECHNIKA UČENÍ
Je velmi efektivní a nápomocné, když se do výuky abecedy zapojí další vjem a to ZRAK. To lze však za předpokladu, že mezi písmenkem a obrázkem dochází k vizuální shodě – například H jako Hrad (viz obrázek – samotný tvar písmene a ilustrace je vizuálně shodný). Dítě si umí daný obrázek Hradu představit (vizualizovat) a následně spojit s tvarem písmene H.
Vizuální technika učení výrazně napomáhá při postupném nabývání fonematické a fonologické schopnosti dítěte.