příběh vizuální techniky učení

Myšlenka vyrábět edukační kartičky Abeceda TROCHA INAK vznikla přímo z naší osobní zkušenosti a potřeby …

Jsme rodiče, kterým záleží na kvalitním vzdělání našich dětí a naším úsilím je, aby děti učení nejen bavilo, ale bylo pro ně zážitkem. Věděli jsme, že podpořit jejich zvědavost a nadšení z každého nového zážitku, je klíčem k jejich spokojenosti.

Náš syn byl důvodem zrodu edukačních kartiček Abeceda TROCHA INAK, jejichž princip výuky je založen na vizuální technice učení.
Když navštěvoval předškolní ročník mateřské školy, začal se  v ní seznamovat s abecedou standardním způsobem, který je založen pouze na zvukové shodě písmena a ilustrace, například A jako Auto. Tímto stylem přebírali každý týden jedno písmeno A jako auto, B jako buben, C jako cirkus a tak dále, všechna písmenka za řadou.

Nicméně, když už bylo písmen hodně, všimli jsme si u syna, že ne všechny tvary písmen si pamatuje. Docházelo u něj k záměnám. Ale jakmile jsme dané písmeno zilustrovali tak, aby se vizuálně shodovalo s obrázkem, najednou neměl s rozpoznáváním a zapamatováním písmen problém.  Dokonce ho abeceda začala mnohem více zajímat.

V jeho případě zvuková shoda písmena a ilustrace nebyla dostačující (např. A jako Auto). Je to také tím, že u dětí se fonematické uvědomování (schopnost uvědomovat si první a poslední hlásku ve slově) začíná vyvíjet až cca kolem předškolního věku a tento vývoj je velmi individuální. To znamená, že bylo pro něj složité se naučit například písmeno A jen na základě zvukové shody, když na začátku slova Auto „neslyšel“ (nevěděl identifikovat) samotné písmeno A.

Výsledky efektivnosti vizuální techniky učení nám z praxe potvrzují i ​​samotní pedagogové a rodiče, kteří pracují s našimi edukačními pomůckami TROCHA INAK. Mnohá ​​předškolní i školní zařízení používají naše edukační pomůcky, které dělají proces výuky srozumitelnější a tím děti motivují k tomu, aby škola a samotné vzdělávání bylo pro ně pozitivním zážitkem.

Pozitivní recenze od našich zákazníků jsou pro nás velkým povzbuzením a motivací v naší práci pokračovat dál. Naší snahou je neustále rozšiřovat sortiment edukačních pomůcek zaměřených na vizuální techniku ​​učení a tím přispět k tomu, aby bylo učení pro děti zážitkem a krokem k jejich spokojenosti.

Marie a Petr
ZIMOVÍ

Vizuální technika učení je v procesu výuky velmi efektivní, a to proto, že myšlení dětí v předškolním věku a v mladším školním věku je velmi silně spojeno s vizuálními představami.