Vizuální technika učení mění učení na znalosti

Vizuální technika učení je v procesu výuky velmi efektivní, protože myšlení dětí v předškolním a mladším školním věku je velmi silně spojeno s vizuálními představami.
Při používání vizuální techniky učení dítě nevnímá učivo pouze sluchem, ale do procesu výuky je nepřetržitě zapojován také zrak.
Spojování zraku se sluchem vede k hlubšímu zpracování a lepšímu pochopení jednotlivých souvislostí probíraného učiva.

Vizuální technika učení je založena na principu vizuální shody.

Prostřednictvím vizuální shody dítě podvědomě vnímá, učí se jednotlivé tvary písmen a čísel z ilustrací, které pozoruje.

Efektivnost vizuální techniky učení nastává v momentě, kdy dítě soustředí svou pozornost na ilustrace s vizuální shodou.

Vizuální shoda probíraného učiva je nezbytná k tomu, aby se znalosti do mysli dítěte dostaly i prostřednictvím zraku.

Díky vizuální shodě si dítě může přebírané učivo vizualizovat.

Poznatek nabytý pomocí vizuální shody je snáze zapamatovatelnější a trvanlivější.

Vizuální technika učení je určena pro:

základní školy
mateřské školy
speciální školy
logopedické ambulance
centra psychologického poradenství
centra pedagogického poradenství 

Vizuální technika učení se osvědčila i při:

poruchách aktivity a pozornosti
poruchách autistického spektra
poruchách řeči po mozkové příhodě
poruchách sluchu
specifických poruchách učení
výuce češtiny pro cizince

Výhody konceptu vizuální techniky učení:

Vizuální shoda a vizualizace

Vizuální shoda probíraného učiva je nezbytná k tomu, aby se znalosti do mysli dítěte dostaly i prostřednictvím zraku. Díky vizuální shodě si dítě může přebírané učivo vizualizovat. Vizuální představivost je velmi silná a účinná pomůcka při výuce. Poznatek nabytý pomocí vizualizace je lépe zapamatovatelnější. Dochází k efektu hlubšího zpracování a lepšího pochopení nové informace. Při používání vizuální techniky učení jsou děti motivovanější a s nadšením přijímají nové poznatky. Výuku si neuvědomují a probíhá bez nátlaku. Jedná se o zážitkové a intuitivní učení, přičemž se iniciuje přirozený potenciál dítěte a jeho kognitivní kapacita.

Spojování smyslů během výuky

Naše edukační produkty aktivují vzájemné propojování smyslů během výuky. Čím více smyslů dítě zapojí do výuky, tím je výuka efektivnější a dochází k pochopení jednotlivých souvislostí probíraného učiva, přičemž učivo se lépe ukládá do paměti a získaný poznatek je trvanlivější. Sám Jan Amos Komenský zvykl říkat: „Je třeba ustavičně spojovat sluch se zrakem, jazyk s rukou, to jest to, co mají vědět. Má se nejen mluvit, aby to vnímali sluchem, ale také kreslit, aby se jim to dostalo do mysli prostřednictvím zraku.“

Zážitkový a intuitivní způsob učení

Je známo, že vlastní zážitek je nepřenosný! Vizuální technika učení vyvolává v dítěti zážitek, který stimuluje jeho zvědavost a vyvolává v něm intuitivní zájem po informacích. Poznatek nabytý zážitkovou formou nevyvolává v dítěti pocit, že se něco musí naučit. Zážitek rozvíjí smyslové vnímání dítěte a jeho mentální schopnosti. Také v něm uspokojuje touhu po činnosti, učí se myslet, upevňuje svoji vůli a trpělivost. Osobní zážitek nabytou pomocí vizuální techniky učení představuje pro dítě vysokou kvalitu a trvanlivost nabytých vědomostí.