EDUKAČNÍ ÚKOLY S KARTIČKAMI
TROCHA INAK
Edukační úkoly patří mezi aktivizující vyučovací metody a současně slouží k fixaci probíraného učiva. Cílem těchto edukačních úkolů je stimulovat zvědavost dítěte a vyvolávat v něm zájem po informacích. Edukační úkoly napomáhají zdokonalovat smyslové vnímání, vizuomotoriku, grafomotoriku, rozvoj řeči, jazyka a komunikace nebo matematické schopnosti.
Při realizaci následujících edukačních úkolů dochází pomocí vizuální techniky učení k efektivnímu podvědomému vnímání tvarů písmen nebo číslic, které se nacházejí na edukačních kartičkách a v případě číslic se zároveň aktivuje schopnost dítěte rozlišovat kvantitativní hodnotu čísel.
ZAPOJOVÁNÍ SMYSLŮ
Jak chutná J.
Tento edukační úkol je zaměřen na rozvíjení smyslů a poznávání písmene J. Připravíme si ...
ŽIVOT MOTÝLA
Vnímání přírody.
Připravíme si plastelínu, listy rostlin, edukační kartičku M jako Motýl. Dítě se nejprve ...
SLUCHOVÉ HÁDANKY
Rozvoj sluchové paměti.
Smyslem tohoto edukačního úkolu je sluchově identifikovat a významově rozlišit ...
PRVNÍ A POSLEDNÍ
Sluchová analýza věty.
Dítě si náhodně z krabičky vytáhne kartičku. Dospělý přečte ze zadní strany edukační ...
BEZE SLOV
Rozvoj neverbálního projevu.
Nejen slovy a ilustracemi se dá vyjádřit myšlenka. Úkolem dítěte při této ...
ZDROBNĚLINA
Hra se slovy.
Z krabičky vybereme libovolné kartičky. Úkolem dítěte je říci/napsat zdrobnělinu k ilustraci, ...
Hádej hmatem
Trénink jemné motoriky.
Připravíme si pro dítě různé věci, předměty + krabičku s edukačními kartičkami a ...
KDE JE?
Zaměřeno na prostorové vnímání.
Tento edukační úkol procvičuje prostorové vnímání a orientaci v prostoru. ...
KDO DÁLE zajde?
Sla-bič-né závody.
Společně se postavme s dítětem na určenou pomyslnou startovní čáru. Z krabičky si ...
TAJENKA
Sluchové vnímání.
Tento edukační úkol je zaměřen na schopnost uvědomovat si zvuky, zacházet s nimi a ...
ODKVETLÁ PAMPELIŠKA
Pozorování přírody.
Vyjmeme z krabičky kartičku s písmenem P jako Pampeliška. Dítě se s ní ...
JAKÁ? JAKÝ? JAKÉ?
Přídavná jména
Dítě si vytáhne z hromádky libovolnou kartičku (např. J jako Jahoda) a pojmenuje obrázek na ...