SKUPINA POJMŮ

Logický úsudek a zrakové vnímání.

Z krabičky vybereme kartičky, na kterých jsou nakreslena zvířata (chobotnice, motýl, opice, zebra) + jednu kartičku, na níž není zvíře (např. lucerna). Spolu s dítětem nejdříve pojmenujeme, co je nakresleno na kartičkách. Úkolem dítěte je vybrat tu kartičku, která logicky nepatří do skupiny obrázků.

  • Dítě může doplnit další slova (zvířata), která mohou patřit do skupiny pojmů ZVÍŘE (např. ovce, koza, pes, kočka, včela…).
  • Dítě může napodobit zvuky, které zmíněná zvířata vydávají, a dospělý může hádat, o jaké zvíře jde. Úkoly si mohou navzájem vyměňovat.
  • Zvířata můžeme napodobovat pantomimicky a hádat, o jaké zvíře jde.
  • Povídáme si o tom, čím se zmíněná zvířata živí a jaký je rozdíl mezi užitkovými a divokými zvířaty.

Edukační úkol procvičuje třídění pojmů do skupin, logický úsudek, zrakové vnímání, představivost, trpělivost, slovní zásobu, základní poznatky o způsobu života zvířat,…