Dítě si z krabičky náhodně vytáhne jednu edukační kartičku a následně popíše, co se na ní nachází. Úlohou dítěte s dospělým bude přemýšlet a říct, jaká jiná slova významově souvisejí s právě pojmenovanou edukační kartičkou.
Příklad:
a) Edukační kartička včela: med, úl, žihadlo, léto, květina, pyl, včelař, včelka Mája, číslo 6, včelí plástev atd.
b) Edukační kartička traktor: traktorista, pole, sklizeň, les, velká kola, těžba dřeva, lesní cesty, číslo 4, venkov atd.
c) Edukační kartička pavouk: pavučina, moucha, tmavý roh pokoje, sklep, starodávný hrad, číslo 8, hmyz atd.
d) Edukační kartička žirafa: skvrny, číslo 1, zoologická zahrada, Afrika, dlouhý krk, pohádka Madagaskar atd.
Daná edukační úloha rozvíjí logické myšlení, slovní zásobu, pozornost, paměť, vyjadřovací schopnosti a v neposlední řadě dochází k procvičování spolupráce dítěte s rodičem/pedagogem.