Před dítě položíme dvě libovolné edukační kartičky, například s číslem čtyři a s číslem šest. Dítě nakreslí na papír ke každé edukační kartičce množinu s takovým počtem prvků, která odpovídá číslu uvedenému na edukační kartičce. Například k číslu čtyři nakreslí množinu se čtyřmi kruhy a k číslu šest nakreslí množinu se šesti hvězdičkami.
V případě, že dítě potřebuje pomoci s určením počtu prvků, můžeme mu nabídnout básničky, které se nacházejí na zadní straně edukačních kartiček + pomocné otázky k jednotlivým číslům:
- k číslu 1: Kolik má žirafa krků?
- k číslu 2: Kolik má labuť křídel?
- k číslu 3: Kolik má šťavel lístků?
- k číslu 4: Kolik má traktor kol?
- k číslu 5: Kolik prstů na ruce má klokan?
- k číslu 6: Kolik nohou má včela?
- k číslu 7: Kolik teček má beruška?
- k číslu 8: Kolik nohou má pavouk?
- k číslu 9: Kolik kuželek stojí na kolkové dráze?
- k číslu 10: Kolik prstů máš na rukou?
Dítě následně tvořením dvojic (spojuje čárou kruh – hvězdička) zjišťuje, zda dané dvě množiny (kruhů a hvězdiček) mají stejný počet prvků nebo zda jedna z nich má více, případně méně prvků.
Své zjištění zapíše příslušným znakem rovnosti nebo nerovnosti (=, >, <), tj. 4 < 6.
Tato edukační úloha je zaměřena na určování množství prvků v množině tvořením dvojic prvků a poznáváním pojmů větší než (>), menší než (<).