Co je víc?

Před dítě vyložíme edukační kartičky s čísly od 0 po 10. Dítě nakreslí na papír ke každé edukační kartičce množinu s takovým počtem prvků, která odpovídá číslu uvedenému na edukační kartičce. Například k číslu jedna nakreslí množinu s jednou hvězdičkou, k číslu dvě nakreslí množinu se dvěma hvězdičkami, k číslu tři nakreslí množinu se třemi hvězdičkami atd.
V případě, že dítě potřebuje pomoci s určením počtu prvků, můžeme mu nabídnout básničky, které se nacházejí na zadní straně edukačních kartiček + pomocné otázky k jednotlivým číslům:

  • k číslu 1: Kolik má žirafa krků?
  • k číslu 2: Kolik má labuť křídel?
  • k číslu 3: Kolik má šťavel lístků?
  • k číslu 4: Kolik má traktor kol?
  • k číslu 5: Kolik prstů na ruce má klokan?
  • k číslu 6: Kolik nohou má včela?
  • k číslu 7: Kolik teček má beruška?
  • k číslu 8: Kolik nohou má pavouk?
  • k číslu 9: Kolik kuželek stojí na kolkové dráze?
  • k číslu 10: Kolik prstů máš na rukou?

Následně dáme dítěti úlohu: „Ukaž všechny množiny prvků, které mají více prvků než množina, která patří k edukační kartičce s číslem 4 (traktor).“

Cílem této edukační úlohy je procvičování počítání po jednom v oboru čísel 0 – 10 a schopnost utvářet/určovat množiny prvků.